Retur hos luftig

Kjedelig å lese, men veldig viktig for deg som kunde. Ikke nøl med å ta kontakt dersom du har noen spørsmål til noen av punktene!

kontakt oss

Hvordan returnerer jeg en vare?

Logg inn/registrer deg på MyPostNord HER eller i MyPostNord appen HER, velg returner og velg så punkt 4. “Returner en sending du tidligere har mottatt”.

Eller;

Send oss en mail på hei@luftig.no så sender vi kupongkode og hjelper deg med å registrere returen. Printes på postnord utleveringssted.
Se alle PostNord sine utleveringssted her >

Når blir min retur behandlet?

Vi behandler din retur så fort den er kommet på vårt lager. Du vil motta en bekreftelse på e-post når returen er ferdig behandlet.

Har du betalt med kort eller Vipps mottar du tilbakebetaling innen 7-10 virkedager etter du har fått returbekreftelse på e-post. Hvis du har valgt faktura fra Klarna vil du motta en oppdatert faktura snarlig etter returbehandling. Les gjerne informasjon lenger ned om hvordan du håndterer din faktura ved retur for å unngå purregebyr.

Et lite tips: Du mottar kun e-post fra oss når din retur er ferdig behandlet, men hvis du ønsker å vite når vi har mottatt din pakke kan du notere deg sporingsnummeret på din returetikett, slik at du enkelt kan følge med på reisen tilbake til vårt lager. Merk at sporingen på pakker fra PostNord noen ganger stopper i Larvik, men vi har da høyst sannsynlig mottatt din pakke dagen etter. Det er ikke nødvendig å ta kontakt før evt. 14 dager etter dette.

Har jeg åpent kjøp?

Ja absolutt! Du har 14 dager angrerett fra den dagen du henter ut/mottar pakken og til dagen du sender den i retur. Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur til oss.

Hva koster det å returnere?

Det er variabelt etter hvor du bor, men om det er vår feil så dekker vi selvfølgelig kostnaden.

Hva gjør jeg med faktura ved retur?

Hvis du returnerer varer fra en bestilling har du 3 alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

Logg inn på Klarna.no eller bruk Klarna-appen og rapporter en retur. Fakturaen vil da fryses, slik at betalingsfristen ikke løper mens du venter på at din retur blir ferdigbehandlet. Når vi har behandlet returen vil du motta en oppdatert faktura på e-post.

2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på e-post om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purregebyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Klarna 7-10 dager etter at din retur er behandlet hos oss.

3. Du kan betale fakturaen, og få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling, slik at du slipper følge med på forfallsdato.

Merk at du er selv ansvarlig for fakturaen og eventuelle purregebyr som måtte påløpe etter du har sendt varen i retur. Det kan ta opptil 14 dager fra returen er mottatt på vårt lager til fakturaen oppdateres.

Hvordan får jeg pengene igjen?

Ved retur av ordre via Klarna tilbakebetales pengene i løpet av 7-10 virkedager etter at du mottok returbekreftelse fra oss. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort. Hvis Klarna mangler informasjon for å få tilbakebetalt beløpet, tar de kontakt med deg.

Tilbakebetaling via Vipps og bankkort er også raskt og enkelt. Når vi har behandlet returen din tilbakebetales pengene automatisk tilbake til samme kort/konto som du brukte ved betaling. Dette tar vanligvis bare noen få virkedager.

Kan jeg bytte en vare?

Selvfølgelig, om det på en eller annen måte er feil vare du har fått så returner den til oss, få pengene tilbake og bestill en ny. Eventuelt kan du sende oss en mail på hei@luftig.no eller ringe oss så ordner vi byttingen der du får en returetikett og så fort den er på lager sender vi korrekt vare og refunderer eventuelt mellomlegg. Helt gratis.

Jeg trenger ny returetikett. Hva gjør jeg?

Har du mistet den kan du kontakte kundeservice på e-post eller telefon så sender vi deg en ny returetikett per e-post.